Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

ΤΙ ΑΤΑΞΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΛΩΝΟΥΝ;;;;;;;;;;

 

Ο   Πετράκης (5 χρονών) δηλώνει:

-  Εγώ γεννήθηκα σε κλινική!

- Η μικρή Δήμητρα (6 χρονών) απαντά:

- Εγώ γεννήθηκα στο σπίτι δεν ήμουν άρρωστη.

 

 

 

 

ΜΙΚΡΟΙ.....ΕΞΥΠΝΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

  



ΗΘΗ, ΕΘΙΜΑ, ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ,
ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ, ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (PROJECT) ΜΕ ΘΕΜΑ: << ΗΘΗ, ΕΘΙΜΑ, ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ>>.
ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΔΩΣΩ ΤΕΥΧΑΚΙ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΤΟ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ
ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΑ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΤΕΙ ΜΕ ΕΚΠ/ΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΛΥΡΙΚΗ, ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ, ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ  ΟΛΩΝ ΣΑΣ
Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ Β2


Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Οι δεινόσαυροι της Παταγονίας σας περιμένουν στο Γουδί

Τεράστιοι σκελετοί από τα προϊστορικά ζώα της Παταγονίας παρουσιάζονται σε έκθεση στο  Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί της Αθήνας έως την 31η Μαρτίου. Η έκθεση θα λειτουργεί όλες τις μέρες της εβδομάδας με το εξής ωράριο: Δευτέρα - Παρασκευή 09.00 - 20.00, Σάββατο - Κυριακή 10.00 - 21.00.

Περισσότερα στο σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Πρώτο Θέμα

 

Κατέβα κάτω..


Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ  11.00 ΕΩΣ  ΤΙΣ 13.00 (ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΩΝ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΩΝ).


Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥ Β2

Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Τι πραγματικά συνέβη στο Stonehenge


Μπράβο! #2


Η ΓΑΛΑΝΟΛΕΥΚΗ

Η ΓΑΛΑΝΟΛΕΥΚΗ


Η Ελληνική σημαία είναι ένα παραλληλόγραμμο πανί που έχει ένα σταυρό στην πάνω αριστερή γωνία, τέσσερις άσπρες και πέντε μπλε λωρίδες.

Το άσπρο χρώμα συμβολίζει τα χιονισμένα ελληνικά βουνά και τα αφρισμένα κύματα. 
 
Το γαλάζιο χρώμα συμβολίζει τον ουρανό και τις ελληνικές θάλασσες. 
 
Ο σταυρός συμβολίζει τη χριστιανική πίστη.


 
Χρωμάτισε προσεκτικά τη γαλανόλευκη:



28η Οκτωβρίου

28η Οκτωβρίου

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ


1.Στις 15 Αυγούστου 1940 οι Ιταλοί βυθίζουν το ελληνικό πολεμικό πλοίο «Έλλη».
2.Τα χαράματα της 28ης Οκτωβρίου 1940  οι έλληνες λένε ΟΧΙ στους Ιταλούς.
3.Οι Ιταλοί εισβάλουν στην Ελλάδα. «ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΣ ΤΑ ΟΠΛΑ!» γράφουν οι εφημερίδες.
4. Οι Έλληνες, με κάθε μεταφορικό μέσο, φεύγουν για να πολεμήσουν τους εισβολείς.
5. Τα κορίτσια που μένουν  πίσω βοηθούν όπως μπορούν.
6. Οι Έλληνες πολεμούν με ηρωισμό και νικούντους Ιταλούς.
7.Στις 6 Απριλίου 1941 οι Γερμανοί έρχονται να βοηθήσουν τους Ιταλούς. Υψώνουν τη γερμανική σημαία στην Ακρόπολη.
8. Άρχισε έτσι η μαύρη περίοδος της κατοχής.
9.Στις 12 Οκτωβρίου του 1944 η Ελλάδα απελευθερώθηκε. Η ελληνική σημαία κυματίζει πάλι στην Ακρόπολη!!!


Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Μπράβο!


ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ
ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΩΡΑ ΘΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ ΕΚ ΝΕΟΥ.

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

Η επίσκεψη στο Θόλο

ΤΥΠΩΝΩ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ
ΜΕΤΑ ΣΤΕΛΝΩ ΣΤΟ MAIL ΤΟΥ BLOG

βρείτε εδώ σε pdf τη σελίδα


ΤΙ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟ Ι.Μ.Ε.

Η «Θόλος» είναι το νέο ημισφαιρικό «Θέατρο» Εικονικής Πραγματικότητας του Ιδρύματος, χωρητικότητας 132 ατόμων. Είναι ένα κτήριο υψηλής αρχιτεκτονικής, με μοναδική τεχνολογική υποδομή, το οποίο φιλοξενεί τις ψηφιακές συλλογές του ΙΜΕ.
Η «Θόλος» μοιάζει με πλανητάριο στα φυσικά και μορφολογικά της χαρακτηριστικά. Ουσιαστικά όμως, το μόνο κοινό χαρακτηριστικό τους είναι το ημισφαιρικό σχήμα της επιφάνειας προβολής. Η σφαιρική εξωτερική μορφή της «Θόλου» παραπέμπει σε ένα ουράνιο σώμα που στροβιλίζεται. Πρόκειται για μια αίσθηση που αποδίδεται με την επεξεργασία των επιφανειών και την επιλογή των υλικών, όπως οι επάλληλοι δακτύλιοι που περιβάλλουν το εξωτερικό κέλυφός της και ο ειδικός φωτισμός που την αναδεικνύει κατά τη διάρκεια της νύχτας. H «Θόλος» γίνεται έτσι σύμβολο του «Ελληνικού Κόσμου» και χαρακτηρίζει την οδό Πειραιώς.
Οι προβολές είναι διαδραστικές, ελεγχόμενες από το θεατή, και όχι στατικές. Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία εμβύθισης στον εικονικό κόσμο, που χαρακτηρίζεται από άμεση ανταπόκριση, ευελιξία, πρωτοτυπία και ζωντάνια.

Υπάρχει σε όλα λύση; Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών
Η έκθεση έχει θέμα την ανάπτυξη των μαθηματικών και της μαθηματικής σκέψης στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες (βίντεο, ψηφιακές διαδραστικές εφαρμογές, εκθέματα Εικονικής Πραγματικότητας) και υιοθετώντας τις σύγχρονες μουσειολογικές αντιλήψεις, επιχειρεί να προβάλει τη σημασία των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών για τον ελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό. Η περιήγηση ξεκινά από τον 6ο αιώνα π.Χ. και φτάνει έως τον 4ο αιώνα μ.Χ., με σταθμούς στα πιο σημαντικά «επεισόδια» και πρόσωπα της ιστορίας των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών. Σύντομη αναφορά γίνεται, επίσης, στα προελληνικά μαθηματικά των Αιγυπτίων και των Βαβυλωνίων, όπως και στην πορεία των κειμένων των Ελλήνων μαθηματικών μετά το τέλος του αρχαίου κόσμου, από τα μοναστήρια του Βυζαντίου και τα αντιγραφικά εργαστήρια των Αράβων έως τους Ευρωπαίους επιστήμονες της Αναγέννησης και της περιόδου της Eπιστημονικής Eπανάστασης. Τη συνολική εικόνα για τα αρχαία ελληνικά μαθηματικά συμπληρώνουν οι εφαρμογές της επιστήμης στην αστρονομία, τη μαθηματική γεωγραφία και τη μουσική.
http://math.ime.gr/

 


Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Τέταρτη η Ελλάδα στην ενδοσχολική βία

Οι φωνές και τα νεύρα των μεγάλων στο σπίτι είναι γνωστό ότι επηρεάζουν αρνητικά την ψυχοσύνθεση των παιδιών.

Ειδικά σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, με τα προβλήματα να ακολουθούν και να προσδιορίζουν την καθημερινότητα της ελληνικής οικογένειας, τα ξεσπάσματα λεκτικής, ακόμα και σωματικής βίας, είναι σε πολλές περιπτώσεις και συχνότερα και εντονότερα.

Τα παιδιά δεν χρειάζονται τίποτα άλλο - αν και έχουν ένα σωρό αφορμές ακόμα, μέχρι και ορισμένα βιντεοπαιχνίδια - για να μεταφέρουν στο σχολείο αυτές τις συμπεριφορές.

Η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στην τέταρτη θέση μεταξύ 41 ευρωπαϊκών χωρών στη μαθητική βία και τον ενδοσχολικό εκφοβισμό και αυτή τη φορά το κουδούνι δεν σημαίνει διάλειμμα αλλά συναγερμό!

Συμβουλές προς γονείς

Στην αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς οι γονείς θα πρέπει να συζητάνε με τα παιδιά τους σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό και να τα συμβουλεύουν για το τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που συμβεί κάτι ανάλογο στα ίδια ή σε φίλους τους.

·      Ανοίξτε κουβέντα στο παιδί σας , αφήστε το να μιλήσει ελεύθερα και ακούστε προσεκτικά τι έχει να σας πει.

·      Καθησυχάστε τα παιδιά τονίζοντας τους ότι δεν φταίνε εκείνα και ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί.

·      Υποστηρίξτε το παιδί με εκφράσεις όπως: «Μη δίνεις καμία σημασία, κοίταξε τους σταθερά μάτια και πες τους την άποψη σου!» «Δεν σε αφορούν αυτά που σου λένε». «Μην απαντάς στις κοροϊδίες…»

·      Αν το πρόβλημα επιμένει θα πρέπει να το παροτρύνετε να απευθυνθεί σε κάποιο διδάσκοντα που μπορεί να βοηθήσει.

·      Επίσης, δείξτε στα παιδιά ότι οι άπραγοι παρατηρητές δεν είναι αθώοι. Κανείς δεν πρέπει να ανέχεται τον εκφοβισμό, αλλά να τον αναφέρει.



Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

μαθησιακές δυσκολίες


Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες/δυσλεξία και διάσπαση προσοχής/υπερκινητικότητα αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα οργάνωσης του χώρου και του χρόνου τους. Ένας τρόπος που μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς τα παιδιά τους είναι να καταφέρουν να αυτοματοποιήσουν την καθημερινή τους ρουτίνα.
Είναι πολύ βοηθητικό να υπάρχουν τελετουργίες που γίνονται με συνέπεια για να μπορούν αυτά τα παιδιά να καθιερώσουν έναν τρόπο οργάνωσης της σκέψης τους.

10 συνήθειες που μπορούν να μειώσουν την “απροσεξία” του παιδιού:
  1. Βοηθήστε το να μαζέψει τα πράγματα του απο το προηγούμενο βράδυ πχ. Τσάντα
  1. Διδάξτε του πως διαβάζουμε το σχολικό πρόγραμμα της επόμενης μέρας και σημειώστε τι έχει να κάνει.
  1. Αναρτήστε το σχολικό του πρόγραμμα στο δωμάτιο του σε φανερό σημείο, στο ύψος του παιδιού για να μπορεί να το διαβάζει καθώς και στο ψυγείο της κουζίνας.
  1. Επίσης βάλτε ένα ρολόι τοίχου στο δωμάτιο του για να μπορεί να ελέγχει την διάρκεια της μελέτης, του διαλείμματος που πρέπει να κάνει ανάμεσα κτλ.
  1. Είναι καίριας σημασίας το παιδί να μπορεί να επαληθεύει μόνο του τις διαδικασίες που πρέπει να κάνει πχ. να κοιτάξω το αυριανό προγραμμα για να δω τι πρεπει να πάρω στη τσάντα μου κτλ
  1. Αποφασίστε τα ρούχα που θα φορέσει απο το προηγούμενο βράδυ και καλό είναι να γίνει και αυτο ανάλογα με το σχολικό πρόγραμμα του και τον καιρό όπως προβλέπεται. Θα γλιτώσετε πολύ χρόνο το επόμενο πρωί.
  1. Συναποφασίστε απο το βράδυ τι θα φάει το επόμενο πρωί για πρωινό και αυτο θα είναι και δεν θα αλλάξει εκείνη την στιγμή. Αν τελικά θα ήθελε να φάει κάτι άλλο θα πρέπει να το σκεφτεί το βράδυ για το επόμενο πρωί.
  1. Φτιάξτε μια μικρή, απλή λίστα με όχι πάνω απο 3 πράγματα που πρέπει να προσέξει πριν φύγει απο το σχολείο πχ. 1. κασετίνα – βιβλία, 2. να σημειώσω τις εργασίες, 3. να πάρω όλα τα ρούχα μου. Αυτή η λίστα μπορεί να προσαρμοστεί κάποιες μέρες που χρειάζεται να προστεθεί κάτι διαφορετικό πχ. ομπρέλα.
  1. Κάντε μια μικρή λίστα με 3 πράγματα για τα πιο σημαντικά που πρέπει να έχει κάνει πριν κοιμηθεί πχ. 1. ετοιμάζω τσάντα, 2. πλένω δόντια, 3. ετοιμάζω ρούχα για αύριο.

  2. Το ίδιο μπορεί να γίνει και όταν πάει σε ένα πάρτυ, φίλο κτλ. και δεν θέλετε να ξεχάσει κάτι εκεί.
Όλοι οι τρόποι που συμβάλλουν στο να μπορεί το παιδί να ελέγχει την καθημερινότητα του είναι πολύτιμοι στην οργάνωση της σκέψης του, της αυτονομίας του και στην μείωση των κρίσεων και των διαφωνιών μεταξύ των γονιών και του παιδιού.


 

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Παροιμίες με τους μήνες

Παροιμίες για τους μήνες του χρόνου
Τρεις μήνες είν’ η άνοιξη και τρεις το καλοκαίρι,
τρεις είναι το φθινόπωρο και τρεις βαρύς χειμώνας.

Α. ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Μη σε γελάσει ο βάθρακας ή το χελιδονάκι,
αν δε λαλήσει ο τζίτζικας δεν είν’ καλοκαιράκι.
ΙΟΥΝΙΟΣ
  • Από το θέρο (Ιούνιο) ώς τις ελιές δεν απολείπουν οι δουλειές.
ΙΟΥΛΙΟΣ
  • Χορτοθέρη, Αλωνιστή, ρώγα ρώγα γυαλιστή (Ιούλιος).
  • Αλωνάρη με τα’ αλώνια και με τα χρυσά πεπόνια (Ιούλιος).
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
  • Μακάρι σαν τον Αύγουστο να’ ταν οι μήνες όλοι.
  • Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο.
  • Πάτησε και ο Αύγουστος, η άκρη του χειμώνα.
  • Αύγουστε, καλέ μου μήνα, να’ σουν δυο φορές το χρόνο.
  • Από Αύγουστο χειμώνα κι από Μάρτη καλοκαίρι.
  • Ήρθε ο Αύγουστος, πάρε την κάπα σου.
Β. ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
  • Του Σεπτέμβρη οι βροχές, πολλά καλά μας φέρνουν.
  • Τον Τρυγητή τ’ αμπελουργού πάνε χαλάλι οι κόποι.
  • Αν ίσως βρέξει ο Τρυγητής, χαρά στον τυροκόμο.
  • Το Σεπτέμβρη τα σταφύλια, τον Οκτώβρη τα κουδούνια.
  • Το τραγούδι με τον τρύγο, το Δεκέμβρη παραμύθι.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
  • Οκτώβρη και δεν έσπειρες, οχτώ σακιά δεν έκαμες.
  • Το Σεπτέμβρη τα σταφύλια, τον Οκτώβρη τα κουδούνια.
  • Όποιος σπέρνει τον Οκτώβρη έχει οχτώ σειρές στ’ αλώνι.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
  • Το Νοέμβρη και Δεκέμβρη φύτευε καταβολάδες.
Γ. ΧΕΙΜΩΝΑΣ

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
  • Να ’ναι Xριστούγεννα στεγνά, τα Φώτα χιονισμένα,
και τα Λαμπρά βρεχούμενα, αμπάρια γιομισμένα.
  • Χιόνι του Δεκεμβρίου, χρυσάφι του καλοκαιριού.
  • Το τραγούδι με τον τρύγο, το Δεκέμβρη παραμύθι.
  • Του Δεκέμβρη η μέρα... καλημέρα, καλησπέρα!
  • Άγια Βαρβάρα μίλησε κι ο Σάββας (Δεκέμβριος) απεκρίθη:
Μαζέψτε ξύλα κι άχυρα και σύρτε και στο μύλο,
γιατί Αϊ-Νικόλας έρχεται στα χιόνια φορτωμένος.
  • Να’ ναι Χριστούγεννα στεγνά, τα Φώτα χιονισμένα,
χαρά σ’ εκείνον τον γεωργό που ’χει πολλά σπαρμένα.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
  • Χιόνισε, έβρεξε ο Γενάρης, όλοι οι μύλοι μας θ’ αλέθουν.
  • Γενάρη μήνα κλάδευε, φεγγάρι μη ΄ξετάζεις.
  • Του Γενάρη το φεγγάρι, λάμπει (ή μοιάζει) σαν μαργαριτάρι.
  • Του Γενάρη το φεγγάρι ήλιος μiας ημέρας μοιάζει.
  • Χαρά στα Φώτα τα στεγνά και τη Λάμπρη βρεμμένη.
  • Χιόνισε μες στον Γενάρη, να οι χαρές του Αλωνάρη (Ιουλίου)
  • Γενάρη πίνουν το κρασί, το Θεριστή το ξύδι. (Ιούνιος)
  • Κότα, πίτα το Γενάρη και παπί τον Αλωνάρη (Ιούλιο).
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
  • Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει πάλι άνοιξη μυρίζει.
Μα σαν τύχει και θυμώσει μέσα στα χιόνια θα μας χώσει.
  • Ο Φλεβάρης με νερό, κουτσός μπαίνει στο χορό.
  • Του Φλεβάρη είπαν να βρέξει και λησμόνησε να σταματήσει.
  • Ο Φλεβάρης κι αν χιονίσει, πάλι άνοιξη θ’ ανθίσει.
  • Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει καλοκαίρι θα μυρίσει.
Μα αν δώσει και κακιώσει, μες στο χιόνι θα μας χώσει.
  • Παπαντή (2/2) καλοβρεμμένη, η κοφίνα γεμισμένη.
Δ. ΑΝΟΙΞΗ
ΜΑΡΤΙΟΣ
  • Μάρτη, Μάρτη βροχερέ
    και Απρίλη δροσερέ,
τα πουλάκια κεηλαδούν,
τα δεντράκια φύλλα ανθούν,
τα πουλάκια αυγά γεννούν
κι αρχινούν να τα κλωσούν.
  • Μάρτης γδάρτης και (κακός) παλουκοκαύτης.
  • Το Μάρτη ξύλα φύλαγε μην κάψεις τα παλούκια
  • Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει.
  • Λείπει ο Μάρτης απ’ την Σαρακοστή;
  • Μάρτης έβρεχε, θεριστής χαιρόταν.
  • Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος εφτά φορές εχιόνισε. Και πάλι το μετάνιωσε που δεν εξαναχιόνισε.
  • Να μην είναι η αγάπη μας σαν του Μαρτιού το χιόνι,
όπου το ρίχνει το πρωί κι αποβραδίς το λιώνει.
  • Οπόχει κόρην ακριβή, του Μάρτη ο ήλιος μην τη δει.
  • Μάρτης βρέχει; Ποτέ μην πάψει.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
  • Σαν ρίξει ο Μάρτης δύο νερά και ο Απρίλης άλλο ένα,
χαρά σ’ εκείνο το ζευγά που’ χει πολλά σπαρμένα.
  • Να ’ναι Xριστούγεννα στεγνά, τα φώτα χιονισμένα
και τα Λαμπρά βρεχούμενα, αμπάρια γιομισμένα.
  • Απρίλης με τα λούλουδα και Μάης με τραγούδια.
  • Χαρά στα Φώτα τα στεγνά και τη Λάμπρη βρεμμένη.
  • Καιρός πουλάει τα λάχανα και Μάης τα λουλούδια.
  • Ο Απρίλης έχει τ’ όνομα και Μάης τα λουλούδια.
  • Του Απρίλη η βροχή κάθε στάλα και φλουρί.
ΜΑΙΟΣ
  • Μάη μήνα μη φυτέψεις, Μάη μη στεφανωθείς,
Μάη μήνα μη δουλέψεις, Μάη μην ταξιδευτείς.
  • Ο Μάης ρίχνει τη δροσιά κι ο Απρίλης το λουλούδι.
  • Μάη μου, καλέ μου μήνα, να ’σουν δυο φορές το χρόνο!
  • Μάης άβροχος μούστος άμετρος.
  • Μάης βρεμένος μούστος μετρημένος.
  • Μάης άβροχος χρονιά ευτυχισμένη.
  • Μάης ο πενταφάγωτος και πάλι πεινασμένος.
  • Στον κακορίζικο τόπο το Μάη μήνα βρέχει.

Παροιμίες για τους μήνες από συλλογή στο διαδίκτυο
  ................................................



  • Γενάρης μήνας του Χριστού κι αρχιμηνιά του κόσμου.
  • Ο Φλεβάρης κι αν χιονίσει, πάλι άνοιξη θ' ανθίσει.
  • Mάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης.
  • Ο Απρίλης με τα λούλουδα.
  • Ο Μάης με τα ρόδα.
  • Τον Ιούνιο αφήνουν το δρεπάνι και σπέρνουν το ρεπάνι.
  • Τον Αλωνάρη δούλευε καλό χειμώνα να έχεις.
  • Από Αύγουστο χειμώνα κι από Μάρτη καλοκαίρι.
  • Του Σεπτέμβρη οι βροχές, πολλά καλά μας φέρνουν.
  • Οκτώβρης - Οκτωβροχάκης το μικρό καλοκαιράκι.
  • Ο Νοέμβρης σαν θα έλθει τα γομάρια μέσα κλείνει.
  • Δεκέμβρης, Χριστού γέννηση και καλός μας Χρόνος.
Δήμητρα Π.




· Αδελφέ Μιχάλη, τώρα τον Γενάρη, οι δύο ένας γίνονται και ο μοναχός κουβάρι.
· Αρχιμηνιά, καλή χρονιά, με σύγκρυα και παγωνιά.
· Άσπρος Γενάρης, νηστικός ο μεροκαματιάρης.
· Βαρύ το καλοκαίρι βαρύς και ο Γεναροχειμώνας.
· Βροχερός Γενάρης, Αύγουστος νοικοκύρης.